Selamat Datang Ke Blog Rasmi Majlis Daerah Sabak Bernam


Majlis Angkat Sumpah

Laporan Majlis Angkat Sumpah Ahli-ahli Majlis Daerah Sabak Bernam


Pada 7 Mac 2012 (Rabu) telah diadakan Majlis Angkat Sumpah Ahli-ahli Majlis Daerah Sabak Bernam. Majlis Angkat Sumpah bermula pada 10.00 pagi dan berakhir pada 12.00 tengahari, bertempat di Bilik Gerakan Bunga Mawar, Majlis Daerah Sabak Bernam. Mereka yang terlibat adalah semua Ahli Majlis yang baru dilantik.

Majlis Angkat Sumpah diadakan untuk lantikan Ahli Majlis baru bagi sesi 2012/2013. 22 orang Ahli Majlis yang telah dilantik. Seramai 20 orang Ahli Majlis yang hadir pada hari berkenaan. Acara dimulakan dengan bacaan doa. Seterusnya ucapan oleh Yang Dipertua Majlis Daerah Sabak Bernam, En. Zailani Kadir.
Acara diteruskan dengan Majlis Angkat Sumpah dan Menandatangani Perakuan menyimpan Rahsia Dibawah Akta Rahsia Rasmi 1972. Semua Ahli Majlis perlu mengangkat sumpah dan menandatangani perakuan tersebut. Ahli Majlis yang baru menerima perlantikan juga membuat Ikrar atau Akujanji Integriti Ahli Majlis. Ini sebagai syarat yang perlu dilakukan setelah menerima perlantikan sebagai Ahli Majlis.

Acara seterusnya adalah taklimat ringkas mengenai Majlis Daerah Sabak Bernam. Taklimat ringkas disampaikan dengan tayangan slaid. Diharap agar Ahli-ahli Majlis yang dilantik bagi sesi 2012/2013 dapat memberi komitmen yang terbaik agar dapat membawa kebaikan bersama untuk Majlis Daerah Sabak Bernam.












No comments:

Post a Comment